Dragă Moș Crăciun,

Te rog să fii mai bun.

Știu că tu știi cel mai bine ce e pentru binele comun al oamenilor și anume libertatea de mișcare. Eu tare bună am fost, pe Strava 115 zile active au fost. Am avut 431 de km efectuați în 2020 cu Pe-joul și cu bița și baschețelul. Vreau să îi ajuți pe oameni să înțeleagă libertatea de mișcare. Să îi spui administrației locale să nu mai ia bani pe locuri fals făcute de ei de parcare și nici să taie din spațiul verde pentru a face locuri pentru conserve. Știu că tu ești roșu, dar tu îl ai pe Grinch care e ecologist și el nu a vrut să-l fure pe Crăciune, ci obiceiul cu bradul scos din pădure să îl apună.

Libertatea de mișcare nu mai e în conserva aflată la scară, în care se adună o sumedenie de tensiuni asociate cu traficul și cu blagosloveniile spuse în aceste contexte. Problema e creșterea cererii de mașini față de oferta de locuri de parcare și mai ales eliminarea taxelor vamale de aducere a mașinilor vechi în țară spre a fi cumpărate începând cu intrarea în Uniunea Europeană în 2007. Soluția numărul unu, Moșule, este cam așa: crești oferta de locurilor de parcare prin crearea propriu-zisă a locurilor de parcare — reală și nu doar artificială prin trasarea unor linii demarcatoare în parcările de domiciliu și perceperea de taxe începând cu 130 de lei pe an și ajungând și la 1.000 în anumite zone din oraș în urma licitației pentru acel loc.

De exemplu, crearea reală și autentică de locuri de parcare ar fi arondarea pe cartiere la un centru de parcări subterane contra unei sume rezonabile, un loc unde să fie mașina păzită și de unde omulețul să meargă cu bicicleta dacă stă la un bloc mai departe de 1 km sau dacă are bagaj. Astfel de centre ar putea fi, cu puterea ta, Moșule, cele de pe strada Brașovului și de pe strada Tribunalului. De exemplu, cei care stau de la Crișul pe o rază de 2 km să primească parcare acolo pe Brașovului. Și mai nou există și pe Independenței parcare subterană. Iar dacă este dorință de întrajutorare, eu și parcările din Lotus și Oradea Plaza le-aș scoate la înaintare.

Iar cea de-a doua soluție logică și moșcrăciunească ar fi reducerea cererii. Cum? Prin îngrădirea accesului la mai multe mașini și la aducerea lor în parcările de domiciliu. Dacă ai deja o mașină, pe a doua să ți-o parchezi în altă parte. Sau dacă ai mașină de firmă, să nu o poți parca pe o parcare de domiciliu.

Acum, în prag de sărbători, uită-te la aceste probleme cu alte culori. Tu ești mult mai înțelept. Pe tine comoditatea oamenilor nu te trage în piept. Tu știi ce este mai bine pentru ei. Bicicliștii nu au loc. Și ca să trec pe un alt trotuar traversez câteva conserve. Asta nu e libertate de mișcare, ci e îngrădire în mișcare. 

Mulțumesc că m-ai ascultat! Și să auzim bine, nu în trafic aglomerat cu claxoane și lume obișnuită să stea la cozi pentru că fiecare din noi avem o mașină să ne simțim comozi. Umanitatea nu e despre asta. E despre car-sharing, e despre bicicletă, e despre transport în comun. Și nu e despre o conservă pe care o folosim peste tot. Ci doar în drumurile lungi din afara orașului. Te pup, Moșule.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s